niedziela, 5 stycznia 2014

skrzynka na roczek dla dziewczynki


Skrzynka była wykonana specjalnie na zamówienie dla małej Milenki  na jej roczek. Jest różowa, dziewczęca, z delikatnym miętowym akcentem w postaci kokardki.

Poniżej opisuję jak wykonałam całą skrzyneczkę, oraz jak bardzo łatwo i szybko można przykleić serwetkę na dużą powierzchnię, za pomocą metody na żelazko.


 Poszczególne elementy serwetki były wydzierane  tzw. "metodą na mokro" i przyklejane na klej grubym płaskim pędzlem. Natomiast boki w groszki były zaprasowywane żelazkiem. Sposób ten doskonale sprawdza się przy dużych powierzchniach. Smarujemy klejem wcześniej zagruntowany bok skrzyneczki. Czynność tą wykoujemy bardzo starannie, aby mieć pewność, że klej pokrywa równomiernie całą powierzchnię. Czekamy kilka minut, aż przeschnie i przestanie się lepić. Następnie przykładamy naszą serwetkę (należy pamiętać o rozwarstwieniu serwetki, używamy tylko tej zadrukowanej, nadrukowaną stroną do góry), zabezpieczamy cienkim pergaminem, papierem do pieczenia, albo może być także kalka kreślarska (jest przezroczysta, używana głównie do sporządzania rysunków technicznych, dostępna w każdym sklepie papierniczym), i zaprasowujemy rozgrzanym żelazkiem. Ja ustawiam żelazko na jedną kropeczkę, na temperaturę poniżej 110 stopni Celsjusza. Prasujemy dokładnie całą powierzchnię przez kilka minut. Natępnie pozostawiamy skrzynkę do ostygnięcia, najlepiej przez ponad godzinę i pokrywamy dla zabezpieczenia tym samym klejem.


Literki wycięłam z papieru akwarelowego, chciałam aby delikatnie odstawaly, a to był akurat najgrubszy papier jaki miałam w domu. Jeżeli takiego nie posiadasz, to możesz użyć kartki ze zwykłego bloku technicznego. Literki przykleiłam na taśmę dwustronną, a na koniec polakierowałam.


Tasiemkę przykleiłam klejem hobbystycznym firmy Rayher. Jest ona biały, ale po wyschnięciu staje się przezroczysty. Nie każdy klej nadaję się do tego typu prac, niektóre zostawiają brzydkie białe plamy, które mogą zepsuć cały efekt końcowy. Jeżeli nie wiesz czy twój klej się nadaje, najlepiej zrób próbę na niewielkim skrawku wstążki.


Co sądzicie o metodzie?


4 komentarze:

  1. prześliczna ta szkatułeczka. Śliczny motyw w sam raz dla małej dziewczynki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam prośbę o wyłączenie weryfikacji obrazkowej przy dodawaniu komentarza:)

      Usuń
    2. weryfikacja obrazkowa wyłączona:)

      Usuń
  2. piękna praca :) i dokładny kurs :)

    OdpowiedzUsuń